.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعتراض گلستانیها نسبت به نتایج اطلاعات اقتصادی

بر اساس اطلاعات اظهار شده توسط شما و اطلاعات حاصل از راستی آزمایی و مقایسه با پایگاه های آماری کشور خانوار شما در خوشه سوم قرار می گیرید." این جمله ای است که اغلب مردم گلستان با آن روبرو شده اند.

همزمان با آغاز اعلام نتایج طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار کشور، برخی از خانوارهای گلستانی در روهای گذشته با مراجعه به سامانه مرکز آمار ایران با پیام فوق مواجه شدند.

همچنین در این سامانه از مراجعه کنندگان خواسته شد در صورت " قبول" و یا " اعتراض" نسبت به نتایج ، گزینه مورد نظر را انتخاب کنند.

جمعی از این خانوارها، با ثبت گزینه اعترض دارم، خواهان تجدید نظر در نتایج این طرح آماری شدند و از مسئولان امر خواستند تا در این زمینه تصمیم گیری کنند.

بر اساس اعلام مسئولان دولتی، در سال نخست اجرای لایحه هدفمند کردن یارانه ها تصمیم گرفته شده است جمعیت کشور به سه خوشه تقسیم بندی شوند. در خوشه نخست که دهک اول تا چهارم را شامل می شود، حدود 30 میلیون نفر، در خوشه دوم دهکهای پنجم تا هفتم جامعه با 17 میلیون و 600 هزار نفر و در خوشه سوم دهکهای هشتم تا دهم با 14 میلیون نفر قرار گرفته اند.

مقامات دولتی اعلام کرده اند که ‌یارانه ها فقط به خوشه اول و دوم پرداخت می شود؛ توضیح آنکه درآمد خانواده شش نفری در خوشه یک، کمتر از 473 هزار تومان است. به عبارت دیگر، خانوار شش نفره ای که درآمدش بین 473 هزار تومان تا 788 هزار تومان است در خوشه دوم قرار می گیرد و خانوار شش نفره ای که بیش از 788 هزار تومان درآمد داشته باشد در خوشه سه قرار می گیرد.

شمار قابل توجهی از خانوارهای یک یا دونفره گلستان، با بیان اینکه جزو خوشه 3 قرار گرفته اند، خواهان تجدید نظر در این زمینه شدند.

"غلامرضا"، سرپرست خانوار دو نفره در این زمینه افزود: با داشتن 30 سال سن، کارگر روز مزد هستم و مسکن شخصی ندارم، در حالیکه در فرم اطلاعات اقتصادی جزو خوشه 3 قرار گرفته ام.

وی افزود: هنوز که این طرح اجرا نشده است، برای تامین مخارج زندگی با مشکل مواجه هستم چه رسد به اینکه این طرح اجرا شود و جزو مشمولان یارانه قرار نگیرم.

"یعقوب"، دیگر سرپرست خانوار دو نفره که نسبت به نتیجه طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانواده خود اعتراض دارد، گفت: در حال حاضر جزو خوشه سه قرار گرفتم در حالیکه اکنون حدود یکسال است که بیکار هستم.

وی اظهار داشت: امیدواریم مسئولان امر در نتایج طرح تجدید نظر کنند و به اظهارات اولیه مندرج در فرمهای اقتصادی خانوارها که از سوی افراد ارائه شد، توجه بیشتری داشته باشند.

"مجتبی"، دیگر فردی که در خوشه 3 قرار گرفته است، گفت: نسبت به نتایج اطلاعات ارائه شده خانواده ام، اعتراض کردم و امیدوارم مسئولان چاره اندیشی کنند.

اعلام نتایج نتایج طرح جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار کشور از دیروز آغاز شده و خانوارها بر اساس زمان اعلام شده می توانند به سامانه اطلاع رسانی مرکز آمار ایران مراجعه کنند.

استاندار گلستان در این خصوص گفت: 96 درصد جمعیت استان در مرحله اول این طرح شرکت کردند و اطلاعات اقتصادی آنان تهیه شد.

جواد قناعت افزود: هم اکنون با پایان یافتن مراحل مختلف استخراج اطلاعات و راستی آزمایی با پایگاه های اطلاعاتی دستگاه های اجرایی مرتبط، نتایج راستی آزمایی و طبقه بندی خانوارها در قالب سه خوشه درآمدی برای اطلاع عموم هموطنان شرکت کننده در مرحله اول اجرای طرح از طریق سایت اطلاع رسانی مرکز آمار ایران به آدرس WWW.amar.org.ir قابل مشاهده است.

وی اظهار داشت: همچنین مردم استان می توانند از طریق تلفن گویا 8587- 021 نیز اقدام به تعیین وضعیت خوشه در آمدی خانوار خود نمایند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این طرح، این طبیعی است اطمینان از صحت اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعاتی طرح اهمیت ویژه ای دارد و در این مرحله نیز سعی بر آن است تا تمهیداتی ایجاد شود که در تاریخ مقرر و در حداقل زمان ممکن، نسبت به تعیین وضعیت خانوار خود اقدام نمایند تا به دلیل حجم گسترده مراجعه به سامانه اطلاع رسانی امکان مشاهده برای سایر خانوارها در زمان مقرر نیز فراهم شود

استاندار گلستان بیان داشت: هم استانیها می توانند از طریق پیامک 300000 نیز از وضعیت خوشه در آمدی خود مطلع شوند در پایان داشتن شماره ملی سر پرست خانوار، تعداد اعضای خانوار، کد رهگیری که در تابستان 1387 در مرحله اول اجرای طرح در یافت نموده اند، ضروری است.

وی یادآور شد: هموطنان عزیزی که دسترسی به اینترنت ندارند می توانند از طریق دفاتر پست در شهرها و دفاتر ITC روستایی نیز اقدام نمایند و هزینه خدمات پست در روستاها نیز رایگان است.

گلستان یک میلیون و 650 هزار نفر جمعیت دارد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.122 seconds.